Ahir a la tarda, per correu electrònic, rebia la següent resposta per part de la Conselleria d'Educació... (Jutgeu vosaltres mateixos...)
----------------------------------
Benvolgut,
Li comuniquem que el conseller ha llegit el seu escrit en el que li fa diverses reflexions sobre l’educació, i li agreix el temps que hi ha dedicat en fer-li arribar, tot i que no comparteix la seva opinió.
De totes les seves paraules i resumint en agradaria aclarir-li, respecte al projecte EDUCAT 1x1, que tan poc li ha agradat, que, d’ençà que vam engegar aquest Projecte, més de la meitat dels centres d’ensenyament secundari de Catalunya s’hi han afegit voluntàriament, la qual cosa indica que es tracta d’un Projecte ben valorat entre els i les docents i la comunitat educativa i -per tot allò que constatem- especialment apreciat pel mateix alumnat. El Projecte eduCAT1x1 és l’inici d’una nova concepció de l’educació del segle XXI que combina: a) tecnologies digitals per a alumnat i docents; b) connectivitat a les aules; c) continguts educatius digitals, i d) formació del professorat.
Pel que fa a les seves paraules respecte a la desconeixença de la realitat dels centres, i la desconfiança dels mestres i professors vers el Departament i a aquest conseller, us voldríem dir que només pel fet de repetir-les sense cap evidència fefaent, feu que esdevinguin encara menys certes i més buides de raons, sobretot si qui les llança és un servidor públic docent. Només aclarir-li que durant tot el temps que porta aquest conseller en el seu càrrec ha visitat més d’un centenar de centres cada any, i en cada una d’aquestes visites ha mantingut reunions amb els mestres/ professors i representants de pares i mares d’aquests centres, els quals l’han informat detalladament de la situació que tenien i per tant, al contrari del que vostè diu si que està al cas de la realitat als centres, tant ell com tot el seu l’equip que treballa al servei de l’educació d’aquest país.
Atentament,
Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Secretaria del Conseller
12 comentaris:
Què fort aquesta resposta.....Ja veus Albert: tu, en realitat, dirigeixes un institut que se surt de la "normalitat", i per això et queixes tant.
En realitat, i segons això, els altres instituts no tenen cap problema en començar el curs amb fotocòpies i implantar els ordinadors per Nadal, com si fos el regal de Reis....
Ah, ara que penso....no és l'únic: a l'Olivar Gran de Figueres també està passant el mateix....i ara no sé si hauré de comprar, al nen, llibres de text o carpetes per posar les fotocòpies.
Tot plegat fa riure. Negar l'evidència. Això és la nova política.
Hola Alícia.
Ja veus, noia ! Quin panorama de país ! N'hi ha per riure perquè si no...
Gràcies per les teves paraules.
Una abraçada.
Albert
Déu meu quina prepotència... I aquesta gent ens representa?
Albert,
Sóc la Cristina Juher, professora de català a l'Olivar Gran de Figueres. La teva carta m'està acompanyant des de fa dies (l'he rebuda des de diverses bandes). I dic "acompanyant", sí, perquè és ben bé així: em fa companyia, m'acarona, em diu que tinc amics i que hi ha més gent que pensa com jo i que està preocupada, decebuda i desmoralitzada.
Hi penso molt, en com estan anant les coses en el món de l'Ensenyament (em resisteixo a dir-ne Educació, jo). Hi penso contínuament. I no sé per on tirar. No sé què puc fer per posar el meu granet de sorra per canviar les coses. Si fóssim una bona colla... si ens plantéssim, si cridéssim, si ens enrabiéssim plegats...
No puc evitar anar a treballar amb desconfiança, amb el cap cot, tota geperuda i coixa. S'està enfonsant tot i hi ha tant caos que em veig impotent per surar en tot això. Veure que hi ha gent que lluita i que es revolta i que es queixa em dóna una mica d'alè però la resposta del Departament em deixa estupefacte i torno a desanimar-me: com haig d'entrar, jo, a l'aula amb aquest desgavell que han provocat?
Seguiré el teu bloc amb ganes. No vull entrar en la dinàmica més fàcil: passar de tot, fer la meva feina i no amoïnar-m'hi. Intentaré implicar-me en la reflexió i en la possible revolució (possible?).
Endavant.
Genial, Cristina, la teva aportació. M'agradaria que, a partir d'aquesta carta, s'iniciés a Catalunya un debat sobre com volem els ensenyants que funcioni el Departament d'Ensenyament. Segur que algú pot recollir-ho. Perquè només avançarem si ens n'ocupem nosaltres.
Estarem en contacte.
Albert
Mare meva! quina resposta, preguntes naps i responen cols, i quines cols!
Ei Albert,
Des de l'altre cantó del carrer (del teu poble), deixa'm posar un toc d'humor -àcid- a aquest debat tan seriós.
He llegit la teva carta i em sembla una exposició impecable -en el to i en el contingut- del que està passant amb l'ensenyament al país (pel poc que en sé).
De la resposta departamental, deixo de banda la fatxenderia i inconsistència en el to i en el contingut, i em quedo amb la casualitat (o noOOO???) que aflora en el mediocríssim nivell de català escrit de tota una Secretaria del Conseller d'Educació (Déu meu!!):
Fixa't-hi bé, ja a la segona línea: allà on se suposa que hauria de dir un formal "agraeix", hi ha una errada (o no) i hi diu "agreix". Que no és altra cosa que la tercera persona del singular del present del verb agrir.
En efecte, suposo que el que pretenia el conseller -o la seva Secretaria- era exactament el que diuen a la resposta: agrir-te el temps que has dedicat en fer-los-la arribar.
Déu n'hi do si en són de punyeterus, aquesta gent!!!
Espero que tots els comentaris de suport que veig que vas rebent et deixin bon sabor de boca i compensin aquesta agror que t'arriba des de la conselleria,
Ànims i endavant amb l'educació en tots els seus formats!
Ja se sap que totes les victòries són agredolces!
Toni
Genialo, Toni !
No m'havia adonat del lapsus i encara menys de la reinterpretació d'aquest ! Je, je, je... tant d'aparadorisme i se'ls escapa el que realment pensen.
Gràcies per les teves paraules. Ens veiem !
No puc evitar després de llegir la carta i la resposta, de mostrar el recolçament més afectiu a l'Albert i el rebuig a la lletja resposta que per més escoles que hagi visitat (el Sr.Conseller) crec que hauria de fer de mestre una setmana en alguna d' elles. S'atreveix? suposo que té massa feina.Tampoc voldria donar-li idees. Sóc de primària.
La paraula és Humanitat.
Hola Albert
En primer lloc,felicitar-te per la carta amb la què m'identifico totalment.
Davant la resposta de la Conselleria me quedat bocabadada i és en aquests moments quan aflora la meva part lingüístca més barruera. Però reflexiono i no val la pena malgastar ni una paraula per molt malsonant que sigui.
Treballo a primària en una escola de Badalona i sóc la coordinadora informàtica. Hem començat el curs, i encara estem esperant la nova dotació de maquinàries. Parlo del famós catàlec per punts (semblat als punts CONDIS)...
Del projecte 1x1, estic totalment d'acord. No cal que torni a dir allò que tu ja has expressat.
Dedico hores i hores a la informàtica: plans de formació, cursets, seminaris, assessoraments,... intento que tots els ordinadors funcionin, connectin ,s'actualitzin, que les impressores tinguin tinta, que les pizarres digitals... ah! m'oblidava: per tot això, cobro, crec que són uns 74€ al mes.
No vull cansar-te més, només dir al senyor Maragall que a la meva escola i a totes (incloses les que ell visita), funcionen gràcies a la bona voluntat dels professionals que hi treballem.
PDT.: Som TREBALLADORS de la funció pública, no SERVIDORS.
Una abraçada Albert
Gràcies, Dolors.
I tant que sí. Entenc la feinada que heu fet i que esteu fent els coordinadors informàtics. Fixa't, aquesta figura existeix des dels anys 90. Ara compta si han canviat les condicions de feina d'aquest perfil ! Doncs la figura és la mateixa, un professor a qui se li redueixen màxim 3 hores de docència i que cobra l'esplèndid complement de què parlaves... Quina vergonya ! Després sabem que a Extremadura, per exemple, a cada centre hi ha una persona, tècnic informàtic, alliberat per a aquestes qüestions...
És clar ! Ja podem anar parlant de la digitalització de les aules si és teòrica i a càrrec de la bona voluntat dels docents. Però això, als Telenotícies, no ho expliquen !
I nosaltres seguirem endavant !
Gràcies i molt bon curs.
Albert
És que el senyor conseller no te temps de contestar ell mateix?
Així anem.. de boca en boca que és quan més es perden les informacions.
Patètic. De veritat estan al cas de la realitat que envolten els centres educatius? Ho diu de veritat quan el descontent per part dels docents és en quantía!?
Per favor... també hauríem de reflexionar molts de nosaltres, els que callen, com tu deies per protocol.
Realitat és la que veuen quan els interessa més el Projecte 1x1 que no pas temes de més rellevància ?
Obrim un debat, parlem! FEM VEU!
Gràcies Albert per tota la teva reflexió i queixa. Una queixa real que pocs fan constància.
Conformistes és el que som. Si no ho fossim, no estariem en aquest punt. No creieu?
Publica un comentari a l'entrada